Internett

Her finner du praktisk info om internett i studentbolig, passord, veiledning, osv. Det er både wifi og kablet nett i boligen.

Det er fri tilgang til internett i SINNs studentboliger

Wifi-nettverket heter «SINN-student»

NB! Etter du er flyttet inn i boligsystemet vårt får du automatisk tilsendt passordet ditt (access key) på e-post fra avsenderen [email protected].
Ikke mottatt e-post? Sjekk spamfilteret/søppelmailboksen din.

Passordet består av store og små bokstaver og tall.
Normalt tar det opptil en time fra du har mottatt passordet til det er aktivert. I perioder med mye innflytting kan det ta opptil et døgn fra du har mottatt passordet til det er aktivert.

Samboere og gjester bruker samme passord som leietaker.

Plug n’ play:
Det er de tre portene i underkant av Aerohive-router som gir kablet nett. Portene er merket med ETH1 (grønn), ETH2 og ETH3 (se bilde).

Du må ha egen nettverkskabel og evt. overgang.
Vi anbefaler at det brukes nettverkskabler av standarden cat5e eller nyere.

– Sjekk at passordet er lagt inn korrekt. F.eks. at du ikke har fått med et mellomrom etter passordet, null/bokstaven O, liten l/stor I, etc.
– Glem nettverket i wifi innstillinger på enheten før du kobler til på nytt.
– Slå av og på wifi i wifi innstillingene på enhetene dine.
– Prøv å restarte enhetene dine (PC, mobil, etc., ikke router).
– Oppdater til nyeste iOS på enhetene dine om dette ikke er gjort.
– Ved ustabilitet i Wifi-tilgang anbefales å bruke kablet nettilgang.

Ved evt. internettproblemer, legg inn detaljert beskrivelse via feilmelding på Min side
NB! Sjekk Status-lampen (se bilde nederst) og legg ved om denne lyser/lyser ikke, lyser fast/blinker og hvilken farge lyset har.

Drift kommer evt. innom og sjekker nettpunktet ditt – tester nettverket med eget utstyr. Ved fortsatt problem melder SINN feilen videre til Eidsiva.

SINN eller Eidsiva har ikke ansvar for at beboers eget utstyr fungerer på nettverket. Det er heller ikke anledning til å koble opp egen trådløs router.

Du skal ikke restarte Aerohive routeren i boligen din.

Det tas forbehold om problemer med oppetid, kapasitet med mer. Denne type problemer danner ikke grunnlag for redusert husleie.

Det er ikke lov å koble opp egen trådløs router da dette kan forstyrre wifi-tilgangen til andre beboere rundt deg.

TV er ikke inkludert i våre boligtjenester. Hvis du vil ha et TV -abonnement, kan du bestille dette via Internett. Det er ikke mulig å bestille kabel -TV/dekoder i våre boliger.

Slett campus-cookie!