Flytte inn i SINN-bolig? Husk på dette!

Så kjekt at du ønsker å bo i en SINN-bolig. Velkommen til oss – og velkommen hjem!

Det er mange som har en rekke spørsmål rundt innflytting i studentbolig. På boligsidene våre finner du svar på det meste du måtte lure på. Likevel har vi oppsummert noen av de vanligste spørsmålene her. 

Første steg: Leieavtalen

Har du fått tildelt en bolig? Da er første steg å godkjenne og signere leieavtalen din. Dette må du huske å gjøre innen fristen som er gitt i varslingen du har fått.

Du får varsling via SMS og e-post om at du er tildelt en studentbolig. Leieavtalen finner du ved å trykke på linken til avtalen i meldingen du har fått, eller du finner den ved å logge inn på din side. Leieavtalen signeres elektronisk med BankID. 

Husk å lese godt på hva avtalen innebærer, særlig Bilag 1 som blant annet inneholder ordensregler.

Depositum? 

Det er ingen depositum når du leier en SINN-bolig. 

Jeg er klar for å flytte inn – hvor er nøkkelen?

Innflytting i studentboligen kan skje etter kl. 14.00 den dagen leieavtalen din starter. Nøkler kan du hente i løpet av åpningstiden vår, se oversikt over åpningstid og adresse til kontoret du skal hente nøkkel på.

Starter leieavtalen på en helligdag eller i en helg, kan nøkkel hentes neste virkedag.

Husk å ta med legitimasjon når du skal hente ut nøkkelen. 

Om du kommer for å hente nøkkelen mer en 14 dager etter leieavtalens startdato, vennligst gi beskjed til SINN om dette på e-post: [email protected].

Ønsker du at noen andre skal hente nøkkelen for deg kan du også sende oss en e-post til [email protected] med navn på den som skal hente nøkkelen. Den som henter nøkkel må vise legitimasjon.

Når du ankommer boligen

Oppdager du skader/mangler på din bolig ved innflytting, eller skader oppstår i løpet av leieperioden, er det viktig at dette meldes så snart som mulig via feilmeldingsfunksjonen på Min side.

Boligen du flytter inn i skal leveres tilbake i samme stand som da du ankom, så dersom det er noen skader du ser ved innflytting er det derfor lurt å si ifra om det.

Dersom det oppstår noe som må repareres/ha tilsyn snarest utenom SINNs ordinære åpningstid på Lillehammer, Hamar, Blæstad, Elverum og Rena: Kontakt Securitas på 22 88 14 97.

Last ned SINN Bolig-appen

Som beboer hos oss anbefaler vi at du laster ned SINN Bolig-appen! Det gjør det enda enklere å bo hos oss. I den appen har du alt på ett sted: 

  • Meld enkelt ifra om feil/mangler i boligen i appen.
  • Betal husleien med bankkort.
  • Få push-varsel om vi har viktige beskjeder til deg.
  • Appen er en snarvei til alle tjenestene du trenger som beboer hos SINN.

SINN Bolig-appen finner du i App store og Google Play.

Andre spørsmål? 

Du finner mange svar på siden vår for beboere. Har du for eksempel spørsmål om internett, oppheng på vegger, hvordan du betaler husleie eller mer nøyaktig informasjon om akkurat din bolig og bosted? Da finner du svaret der. 

Om du fortsatt har ubesvarte spørsmål, kan du gjerne ta kontakt med boligkontoret vårt på tlf.: 414 54 900.

Vi ønsker deg hjertelig velkommen, og håper du får en fin tid hos oss! 

Husk at vi også har andre tjenester enn bolig, og er her for deg gjennom det meste du måtte møte på i løpet av studietiden din. Lykke til med både flytting og studentlivet!