Flytte inn

Alt du trenger å vite før og når du skal flytte inn i studentbolig hos oss.

Velkommen til våre studentboliger!

Vi håper du vil trives godt her hos oss.

Hovedtildeling for studentboliger for nytt studieår starter i slutten av april.

Vi sender ut tilbud om studentbolig fortløpende så fort vi får en ledig bolig å tilby.

Er det en stund siden du søkte studentbolig, så lurer du kanskje på hvorfor du ikke har fått noe tilbud enda, eller hvor du står på ventelisten.

Det er dessverre vanskelig for oss å si noe om hvilken plass du har på ventelisten, eller hvor lang tid det vil ta før vi har en bolig å tilby deg. Enkelte søkere er prioritert foran andre, og i tillegg har søkere hele tiden anledning til å endre på søknaden sin. Dette fører til at ventelisten er i stadig endring.

Dersom noen takker nei til tilbudet de mottar, går det umiddelbart ut et tilbud til den neste på ventelisten. Derfor har vi ingen frist eller et bestemt tidspunkt for utsendelse av tilbud om bolig. 

Du får varsling via SMS og mail om at du er tildelt en studentbolig. Leieavtalen finner du ved å trykke på linken til avtalen i meldingen du har fått, eller du finner den ved å logge inn på Min side. Leieavtalen signeres elektronisk med BankID. Følg instruksjonene i veiviseren, så ledes du gjennom signeringsprosessen trinn for trinn. 

Har du ikke BankID? Da kan du laste ned og skrive ut leieavtalen. Signer den og returner denne til [email protected] eller last opp på Min side. 

Leieavtalen må signeres innen fristen som er gitt i varslingen. Etter denne fristen blir tilbudet automatisk slettet og boligen tilbudt til den neste på søkerlisten.

Vi har ikke depositum på våre studentboliger, så det trenger du ikke tenke på.

Vaktmestertjenester, strøm og oppvarming og tilgang til fellesvaskeri er inkludert i husleien. Fri bruk av internett.

Du kan hente nøkkel i løpet av åpningstiden vår, men innflytting kan skje etter kl. 14.00 den datoen leieavtalen din starter.

Starter leieavtalen på en helligdag eller i en helg, kan nøkkel hentes neste virkedag.

Du ikke hente nøkkel den dagen leieavtalen starter. Om det passer deg bedre, kan du hente den etter leieavtalens startdato.

Om du kommer mer enn 14 dager etter leieavtalens startdato gi beskjed til SINN om dette til [email protected] – så vet vi at du faktisk kommer.

Husk å ta med legitimasjon.

Lillehammer:
Internatet, Vormstuguvegen 2, 2624 Lillehammer
Åpningstid: man – fre, kl. 09 00-15.00
NB! Olympiaparken har mobilnøkkel

Hamar: 
Midtbyen, Skolegata 1, 2317 Hamar. 
Åpningstid: man-fre, kl. 09.00-15.00
NB! Fredrik Monsensgate har mobilnøkkel

Elverum:
SINN Driftskontor, Meierigata 28, 2406 Elverum
Åpningstid: man-fre, kl. 08.00-15.30

Rena
SINN Driftskontor, Huldreveien 32, 2450 Rena
Åpningstid: tir og tor, kl. 09.00-15.00


Evenstad
Nøkkelkort hentes hos høgskolen på Evenstad. Kontakt HINN for åpningstid og sted.
Info fra HINN
Alle spørsmål om studentkort/nøkkelkort og innflytting på Evenstad må tas med HINN: Knut Lundberg på 90555752.

Om du ikke kan hente nøkkel selv, kan du sende noen for å hente for deg. Send oss en e-post med navnet på den som kommer i ditt sted.

Han eller hun må ta med seg gyldig ID (bankkort/førerkort/pass).

Møblerte hybler/1-roms leiligheter er møblert med seng, klesskap og pult med stol. Noen boliger har liten/stor bokhylle.

Du bør ha med:

  • Dyne, pute, sengetøy
    Håndklær og toalettpapir
    Kjøkkenutstyr, kokekar og servise
    Bøtte, kluter, vaskemidler, evt. støvsuger
    Skittentøyskurv – mulig du må ut av boligen for å vaske tøy, praktisk å ha noe å bære tøyet til og fra vaskeriet i
    Gardiner (Hybler Evenstad, hybler på Rena, hybler på Elverum, hybler på Hamar, Blæstad, Olympiaparken, Bakeriet og Smestad: her er det gardiner)

Umøblerte hybler og leiligheter  har klesskap og hvitevarer.
Du må ha med egne møbler, i tillegg til listen over.

Det må du. – Men sjekk om du er dekket av foreldrene dine sin innboforsikring før du tegner egen forsikring. 

Det kan være lurt å sjekke opp om du har reiseforsikring og ulykkesforsikring i samme slengen. Det kan komme godt med, om uhellet først skulle være ute! 

Når du flytter inn eller ut må du huske å melde adresseendring. Det er gratis å endre adresse hos posten. Meld adresseendring hos posten her. 

Husk å oppgi nøyaktig postadresse til de du venter post fra; navn, vei og veinummer, bolignummer (viktig), postnummer og sted. Post som ikke er tilstrekkelig merket blir ikke levert av Posten.

Ikke glem å merke postkassen din med navnet ditt.

Når du flytter inn eller ut av boligen, skal du fylle ut en sjekkliste i appen SINN Bolig eller på Min Side. Ved å fylle ut sjekklisten melder du fra om hvilken stand boligen er i og om den er rengjort.

Alle rom skal være rengjorte og i god teknisk stand ved innflytting, og ved å fylle ut sjekklisten gir du oss tilbakemelding dersom det er mangler som må rettes opp.

Dersom du ikke fyller ut sjekklisten innen 7 dager etter at du har flyttet inn, har du akseptert boligens tilstand, og står selv ansvarlig for eventuelle feil og mangler som skulle være der.

Når du flytter inn hos oss vil et sjekklisteskjema ligge tilgjengelig på Min side i 7 dager. Dette ber vi deg fylle ut og rapportere dersom du oppdager feil eller mangler ved boligen.

Oppstår det skader/feil i løpet av leieperioden, er det viktig at dette meldes så snart som mulig via feilmeldingsfunksjonen på Min side.

Boligen din skal være sjekket av renhold før du flytter inn, men dersom du har spørsmål om renholdet, kan du sende en henvendelse via Min side. Dette må gjøres så fort som mulig etter innflytting – bruk sjekklisten som ligger på Min side.

På felleskjøkken/stue og felles bad er det beboerne som er ansvarlig for renholdet – om det allerede bor andre i hybler du skal dele dette med så har ikke SINNs renholdere ansvar på rengjøringen her.

Alle beboere må forholde seg til leieavtalen og Bilag 1 (Ordensreglement) til leieavtalen. 

Vi har boliger som er tilrettelagt for beboere med funksjonsnedsettelse (universell utforming) på Lillehammer, Hamar og Elverum. På Blæstad, Rena og Evenstad gjør vi det vi kan for å tilrettelegge i samråd med leietaker og drift ved behov. 

Dersom du ønsker en tilrettelagt bolig til studiestart bør du søke så tidlig som mulig (helst før mars).

Ta kontakt med oss hvis du ikke rekker å søke før fristen. Vi skal gjøre det vi kan for å komme frem til den beste løsningen for alle parter. 

Slett campus-cookie!